|
Kurs |
Benämning |
|
LUA101 |
Lärande i en föränderlig värld 1 |
|
LUA102 |
Lärandets sociala och kulturella villkor |
|
LUA103 |
Vetandets grund |
|
LUA201 |
Lärande i en föränderlig värld 2 |
|
LUA202 |
Vetandets teori och metod |
|
LUA203 |
Naturen och livets villkor |
|
LUI001 |
Fritidsvetenskap A - inriktning mot ungdomar |
|
LUI002 |
Fritidsvetenskap B - inriktning mot ungdomar |
|
LUI003 |
Idrott och hälsa 1 |
|
LUI004 |
Idrott och hälsa 2 |
|
LUI020 |
Den estetiska människan |
|
LUI021 |
Skolan, samhället och kulturen |
|
LUI030 |
Barns utveckling |
|
LUI031 |
Lära, läsa, skriva |
|
LUI042 |
Människans livsmiljö |
|
LUI043 |
Människans gröna värld del II |
|
LUI060 |
Grundläggande matematik & matematikdidaktik |
|
LUI061 |
Aktiv matematik och problemlösning |
|
LUI062 |
Inledande talteori och statistik |
|
LUI063 |
Geometri och matematikens historia |
|
LUPL01 |
Baskurs: lärande och kunskap |
|
LUPL02 |
Forskningsinriktat lärande 1 |
|
PÄE002 |
Examensarbete |
|
PÄL001 |
Skapande verkstad i bild och slöjd |
|
PÄL002 |
Drama |
|
PÄL007 |
Kulturmöten- fritid, samhälle |
|
PÄL009 |
Musik |
|
PÄL010 |
Rörelse och hälsa I |
|
PÄL011 |
Rörelse och hälsa II |
|
PÄL013 |
Bild |
|
PÄL018 |
Bild och musik - skapande i samverkan |
|
PÄL401 |
Idrott: vinter bas |
|
PÄL402 |
Idrott: barmark |
|
PÄL602 |
Färg, form och drama |
|
PÄL603 |
Inspiration med bild, drama och musik |
|
PÄL604 |
Hantverk och design |
|
PÄL606 |
Äventyrspedagogik |
|
PÄL607 |
Foto - en konstform i förändring |
|
PÄL608 |
Skapande keramik |
|
PÄL609 |
Friluftsliv för kvinnor |
|
PÄN007 |
Förskolan i natur och närsamhälle |
|
PÄN017 |
Aktiv matematik |
|
PÄN022 |
Fritiden och miljön |
|
PÄN023 |
Närsamhället - Grundläggande naturvetenskap och matematik |
|
PÄN027 |
Projekt Nepal |
|
PÄN028 |
Nordkalott-ekologi, Biologi B:4 |
|
PÄN030 |
Gårdsprojektet |
|
PÄN031 |
Natur- och utomhuspedagogik |
|
PÄN032 |
Den moderna biologin, Biologi B:1 |
|
PÄN033 |
Djur i undervisningen, Biologi B:2 |
|
PÄN034 |
Det gröna klassrummet, Biologi B:3 |
|
PÄN035 |
Lägerskoleverksamhet |
|
PÄN036 |
Jorden och livets system, statistik |
|
PÄN037 |
Människan och geometrin |
|
PÄN040 |
Natur, miljö, teknik ur ett fritidsperspektiv |
|
PÄN043 |
Ekosofi och miljöundervisning |
|
PÄN044 |
Matematisk didaktik och analys |
|
PÄN046 |
Problemlösning i matematik och fysik |
|
PÄN047 |
Matematikdidaktik |
|
PÄN048 |
Naturvetenskap II Fysik |
|
PÄN049 |
Naturvetenskap Teknik |
|
PÄN052 |
Matematik II |
|
PÄN053 |
Kemi |
|
PÄN054 |
Miljö |
|
PÄN055 |
Biologi A för basår |
|
PÄN056 |
Biologi B för basår |
|
PÄN400 |
Naturens möjligheter och begränsningar |
|
PÄN403 |
Miljö och miljöteknik |
|
PÄN404 |
Vatten |
|
PÄN405 |
Människan |
|
PÄN408 |
Utveckling, kropp och hälsa I |
|
PÄN409 |
Teknik/data |
|
PÄN410 |
Biologi |
|
PÄN615 |
Den levande skolgården |
|
PÄP008 |
Människor med behov av särskilt stöd |
|
PÄP020 |
Praktik och fältstudier |
|
PÄP040 |
Specialpedagogik - mobbning |
|
PÄP041 |
Människors utveckling och behov av fritid |
|
PÄP042 |
Ungdomars lärande - behov och förutsättningar |
|
PÄP045 |
Lära Läsa Skriva Räkna |
|
PÄP046 |
Socialpedagogik |
|
PÄP047 |
Elevens lärande, gymnasielärarutbildning |
|
PÄP048 |
Läraren som ledare, gymnasielärarutbildning |
|
PÄP049 |
Eleven, läraren och stoffet |
|
PÄP050 |
Den reflekterande praktikern |
|
PÄP051 |
Ledarskap inom skola och fritidsverksamhet |
|
PÄP052 |
Samhället och barn i behov av särskilt stöd |
|
PÄP053 |
Läraren som ledare |
|
PÄP054 |
Elevens lärande |
|
PÄP055 |
Eleven, läraren och stoffet |
|
PÄP056 |
Den reflekterande praktikern |
|
PÄP057 |
Praktisk pedagogisk fördjupning |
|
PÄP058 |
Yrkesfördjupning med examensarbete |
|
PÄP059 |
Yrkesfördjupning med examensarbete |
|
PÄP060 |
Specialpedagogik - damp, autism |
|
PÄP063 |
Specialpedagogik |
|
PÄP064 |
Socialpedagogik inriktning ungdomar |
|
PÄP065 |
Praktisk, pedagogisk fördjupning |
|
PÄP066 |
Grundläggande färdigheter, lagarbete |
|
PÄP067 |
Grundläggande färdigheter - specialpedagogik |
|
PÄP068 |
Lärande - specialpedagogik |
|
PÄP069 |
Reggio Emilia inspirerat lärande |
|
PÄP070 |
Fritidsvetenskap A1 |
|
PÄP404 |
Lärande - utveckling - specialpedagogik |
|
PÄP405 |
Utveckling, teori och praktik samt examensarbete |
|
PÄP601 |
Pedagogik A |
|
PÄP612 |
Pedagogik B |
|
PÄP618 |
Pedagogiskt ledarskap |
|
PÄP622 |
Pedagogik C |
|
PÄP631 |
Vuxenpedagogik |
|
PÄP633 |
Specialpedagogik - damp, autism, dyslexi |
|
PÄP634 |
Specialped-socioemotionella störn.,mobbning, barnmisshande |
|
PÄP635 |
IT för lärare |
|
PÄP636 |
Lärande A |
|
PÄP637 |
Reggio Emilia inspirerat lärande |
|
PÄP638 |
Pedagogik A:1 |
|
PÄP642 |
Fritidsvetenskap A |
|
PÄP643 |
Konflikthantering i skolan |
|
PÄS010 |
Intercultural Education |
|
PÄS022 |
IT - i skolan |
|
PÄS023 |
Rasism och transkulturalism |
|
PÄS024 |
Fritiden i Sverige |
|
PÄS028 |
Samhället och fritiden |
|
PÄS031 |
Fördjupningskurs I, sv/sa - Närsamhället |
|
PÄS032 |
Fördjupningskurs II, sv/sa - Kulturarvet |
|
PÄS033 |
Informationsteknologi |
|
PÄS035 |
Det globala samhället |
|
PÄS036 |
Miljöfrågor i samhället |
|
PÄS040 |
Samhällskunskap I |
|
PÄS042 |
Geografi I |
|
PÄS043 |
Samhälle |
|
PÄS044 |
Samhällskunskap |
|
PÄS045 |
Samhällskunskap |
|
PÄS612 |
Datorn i skolan AI |
|
PÄS632 |
Barnen och livsfrågorna |
|
PÄS643 |
IT - i skolan |