|
Benämning |
Kurs |
|
Aktiv matematik |
PÄN017 |
|
Aktiv matematik och problemlösning |
LUI061 |
|
Barnen och livsfrågorna |
PÄS632 |
|
Barns utveckling |
LUI030 |
|
Baskurs: lärande och kunskap |
LUPL01 |
|
Bild |
PÄL013 |
|
Bild och musik - skapande i samverkan |
PÄL018 |
|
Biologi |
PÄN410 |
|
Biologi A för basår |
PÄN055 |
|
Biologi B för basår |
PÄN056 |
|
Datorn i skolan AI |
PÄS612 |
|
Den estetiska människan |
LUI020 |
|
Den levande skolgården |
PÄN615 |
|
Den moderna biologin, Biologi B:1 |
PÄN032 |
|
Den reflekterande praktikern |
PÄP050 |
|
Den reflekterande praktikern |
PÄP056 |
|
Det globala samhället |
PÄS035 |
|
Det gröna klassrummet, Biologi B:3 |
PÄN034 |
|
Djur i undervisningen, Biologi B:2 |
PÄN033 |
|
Drama |
PÄL002 |
|
Ekosofi och miljöundervisning |
PÄN043 |
|
Eleven, läraren och stoffet |
PÄP049 |
|
Eleven, läraren och stoffet |
PÄP055 |
|
Elevens lärande |
PÄP054 |
|
Elevens lärande, gymnasielärarutbildning |
PÄP047 |
|
Examensarbete |
PÄE002 |
|
Forskningsinriktat lärande 1 |
LUPL02 |
|
Foto - en konstform i förändring |
PÄL607 |
|
Friluftsliv för kvinnor |
PÄL609 |
|
Fritiden i Sverige |
PÄS024 |
|
Fritiden och miljön |
PÄN022 |
|
Fritidsvetenskap A |
PÄP642 |
|
Fritidsvetenskap A - inriktning mot ungdomar |
LUI001 |
|
Fritidsvetenskap A1 |
PÄP070 |
|
Fritidsvetenskap B - inriktning mot ungdomar |
LUI002 |
|
Färg, form och drama |
PÄL602 |
|
Fördjupningskurs I, sv/sa - Närsamhället |
PÄS031 |
|
Fördjupningskurs II, sv/sa - Kulturarvet |
PÄS032 |
|
Förskolan i natur och närsamhälle |
PÄN007 |
|
Geografi I |
PÄS042 |
|
Geometri och matematikens historia |
LUI063 |
|
Grundläggande färdigheter - specialpedagogik |
PÄP067 |
|
Grundläggande färdigheter, lagarbete |
PÄP066 |
|
Grundläggande matematik & matematikdidaktik |
LUI060 |
|
Gårdsprojektet |
PÄN030 |
|
Hantverk och design |
PÄL604 |
|
Idrott och hälsa 1 |
LUI003 |
|
Idrott och hälsa 2 |
LUI004 |
|
Idrott: barmark |
PÄL402 |
|
Idrott: vinter bas |
PÄL401 |
|
Informationsteknologi |
PÄS033 |
|
Inledande talteori och statistik |
LUI062 |
|
Inspiration med bild, drama och musik |
PÄL603 |
|
Intercultural Education |
PÄS010 |
|
IT - i skolan |
PÄS022 |
|
IT - i skolan |
PÄS643 |
|
IT för lärare |
PÄP635 |
|
Jorden och livets system, statistik |
PÄN036 |
|
Kemi |
PÄN053 |
|
Konflikthantering i skolan |
PÄP643 |
|
Kulturmöten- fritid, samhälle |
PÄL007 |
|
Ledarskap inom skola och fritidsverksamhet |
PÄP051 |
|
Lägerskoleverksamhet |
PÄN035 |
|
Lära Läsa Skriva Räkna |
PÄP045 |
|
Lära, läsa, skriva |
LUI031 |
|
Lärande - specialpedagogik |
PÄP068 |
|
Lärande - utveckling - specialpedagogik |
PÄP404 |
|
Lärande A |
PÄP636 |
|
Lärande i en föränderlig värld 1 |
LUA101 |
|
Lärande i en föränderlig värld 2 |
LUA201 |
|
Lärandets sociala och kulturella villkor |
LUA102 |
|
Läraren som ledare |
PÄP053 |
|
Läraren som ledare, gymnasielärarutbildning |
PÄP048 |
|
Matematik II |
PÄN052 |
|
Matematikdidaktik |
PÄN047 |
|
Matematisk didaktik och analys |
PÄN044 |
|
Miljö |
PÄN054 |
|
Miljö och miljöteknik |
PÄN403 |
|
Miljöfrågor i samhället |
PÄS036 |
|
Musik |
PÄL009 |
|
Människan |
PÄN405 |
|
Människan och geometrin |
PÄN037 |
|
Människans gröna värld del II |
LUI043 |
|
Människans livsmiljö |
LUI042 |
|
Människor med behov av särskilt stöd |
PÄP008 |
|
Människors utveckling och behov av fritid |
PÄP041 |
|
Natur, miljö, teknik ur ett fritidsperspektiv |
PÄN040 |
|
Natur- och utomhuspedagogik |
PÄN031 |
|
Naturen och livets villkor |
LUA203 |
|
Naturens möjligheter och begränsningar |
PÄN400 |
|
Naturvetenskap II Fysik |
PÄN048 |
|
Naturvetenskap Teknik |
PÄN049 |
|
Nordkalott-ekologi, Biologi B:4 |
PÄN028 |
|
Närsamhället - Grundläggande naturvetenskap och matematik |
PÄN023 |
|
Pedagogik A |
PÄP601 |
|
Pedagogik A:1 |
PÄP638 |
|
Pedagogik B |
PÄP612 |
|
Pedagogik C |
PÄP622 |
|
Pedagogiskt ledarskap |
PÄP618 |
|
Praktik och fältstudier |
PÄP020 |
|
Praktisk pedagogisk fördjupning |
PÄP057 |
|
Praktisk, pedagogisk fördjupning |
PÄP065 |
|
Problemlösning i matematik och fysik |
PÄN046 |
|
Projekt Nepal |
PÄN027 |
|
Rasism och transkulturalism |
PÄS023 |
|
Reggio Emilia inspirerat lärande |
PÄP069 |
|
Reggio Emilia inspirerat lärande |
PÄP637 |
|
Rörelse och hälsa I |
PÄL010 |
|
Rörelse och hälsa II |
PÄL011 |
|
Samhälle |
PÄS043 |
|
Samhället och barn i behov av särskilt stöd |
PÄP052 |
|
Samhället och fritiden |
PÄS028 |
|
Samhällskunskap |
PÄS044 |
|
Samhällskunskap |
PÄS045 |
|
Samhällskunskap I |
PÄS040 |
|
Skapande keramik |
PÄL608 |
|
Skapande verkstad i bild och slöjd |
PÄL001 |
|
Skolan, samhället och kulturen |
LUI021 |
|
Socialpedagogik |
PÄP046 |
|
Socialpedagogik inriktning ungdomar |
PÄP064 |
|
Specialped-socioemotionella störn.,mobbning, barnmisshande |
PÄP634 |
|
Specialpedagogik |
PÄP063 |
|
Specialpedagogik - damp, autism |
PÄP060 |
|
Specialpedagogik - damp, autism, dyslexi |
PÄP633 |
|
Specialpedagogik - mobbning |
PÄP040 |
|
Teknik/data |
PÄN409 |
|
Ungdomars lärande - behov och förutsättningar |
PÄP042 |
|
Utveckling, kropp och hälsa I |
PÄN408 |
|
Utveckling, teori och praktik samt examensarbete |
PÄP405 |
|
Vatten |
PÄN404 |
|
Vetandets grund |
LUA103 |
|
Vetandets teori och metod |
LUA202 |
|
Vuxenpedagogik |
PÄP631 |
|
Yrkesfördjupning med examensarbete |
PÄP058 |
|
Yrkesfördjupning med examensarbete |
PÄP059 |
|
Äventyrspedagogik |
PÄL606 |