|
|
|
|
PÄL606 Äventyrspedagogik 10.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Didaktik NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD Fristående / H01 - H02 SPRÅK: Svenska EXAMINATOR FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd av Institutionen för lärarutbildning 2000-02-04. Senast reviderad 2001-01-03. FÖRKUNSKAPSKRAV Lärare, fritidspedagog, förskollärare eller motsvarande.
| |
Äventyrspedagogik | 7.0poäng |
Rörelse/Idrott | 3.0poäng |
LITTERATUR Armstrong, T. (1994). Barns olika intelligenser. Jönköping: Brain Books.ISBN 91-88410-71-4 Egan K (1995). Berätta som en saga! Hässelby: Runa förlag. ISBN 91-88298-18-3. Furmark, S-G (2001) Äventyrspedagogik. Greenaway R (1993). Playback - A Guide to Reviewing Activities. Skottland: Endevaour. ISBN 0-898555-01-X. Hannaford, C (1997) Lär med hela kroppen. Jönköping: Brain Books. ISBN 91-88410-59-5. Sahlberg P/Leppilampi A (1998). Samarbetsinlärning. Hässelby: Runa förlag. ISBN 91-88298-41-8.
|
ÖVRIGT RESURSER: Rörelse/idrott 10p |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |