|
|
|
|
PÄE002 Examensarbete 5.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Pedagogik NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD Fl / Åk 3, Lp 1 Gl 4-9 / åk 4, Lp 4 Fp Ske-å / Åk 3, Lp 1 SPRÅK: Svenska EXAMINATOR FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd av Institutionen för pedagogik och ämnesdidaktik 1998-02-12 att gälla tills vidare. Reviderad av Institutionen för lärarutbildning 2001-11-28. FÖRKUNSKAPSKRAV Att med godkänt resultat ha färdigställt PM inför examensarbetet. SYFTE/MÅL Efter avslutad kurs skall de studerande ha kunskaper om: á olika forskningsmetoder för att kunna färdigställa syftet och metoden samt den teoretiska bakgrunden till eget examensarbete á informationssökning á metoder för statistisk databearbetning. INNEHÅLL Vetenskapsteori. Forskningsmetodik, forskningsmetoder och rapportskrivning. Kritisk granskning av vetenskapligt material. Statistisk databearbetning. Informationssökning. UNDERVISNING Lärarledd introduktion. Studerandes arbete under handledning. Seminarier. Färdighetsträning enligt vad som anges under rubriken Innehåll. EXAMINATION Examination sker genom skriftlig och muntlig tentamen, individuellt och i grupp. KURSENS BETYGSKALA: U, G MOMENT/PROV | |
Forskningsmetodik | 2.0poäng |
Examensarbete | 3.0poäng |
LITTERATUR Examensarbeten, Luleåmodellen för lärarutbildningarna. http://www.luth.se/depts/ped/ Backman, J. (1998). Rapporter och uppsatser. Lund: Studentlitteratur. ISBN 94-44-00417-6. Egerbladh, T & Tiller, T (1998). Forskning i skolans vardag. Lund: Studentlitteratur. ISBN 91-44-48911-0. Forskningsmetodisk litteratur från tidigare kurser. Litteratur och ett antal vetenskapliga rapporter i anslutning till examensarbetets inriktning.
|
ÖVRIGT RESURSER: Examensarb. 3p, Ped 2p. |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |