|
|
|
|
PÄP057 Praktisk pedagogisk fördjupning 15.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Barn- och ungdomsvetenskap/kunskap NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD Fp / åk3, lp3-4 SPRÅK: Svenska EXAMINATOR FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd av Institutionen för pedagogik och ämnesdidaktik 1999-02-05 att gälla tills vidare. Senast reviderad 2001-11-23. FÖRKUNSKAPSKRAV PÄN001, PÄL007 (KSP049), PÄP008 SYFTE/MÅL Kursens övergripande mål är att de studerande skall tillägna sig fördjupade teoretiska kunskaper om den ideologiska, ekonomiska och juridiska styrningen av fritidspedagogers verksamhetsområden. Vidare kunskaper om pedagogiskt ledarskap för utveckling av lärande pedagoger i en lärande organisation.
Studerande skall efter avslutad kurs tillägnat sig: | |
Examensarbete | 3.0poäng |
Praktik/praktikrapportering | 8.0poäng |
Yrkesfördjupning/tentamen | 4.0poäng |
LITTERATUR Maltén, A (1998). Kommunikation och konflikthantering - en introduktion. Lund: Studentlitteratur. ISBN 91-44-00808-2. Skolverket (1999) Allmänna råd för fritidshem- med kommentarer. Liber. ISBN 91-89313-52-6. Utbildningsdepartementet (1998). Läroplan för det obligatoriska skolväsendet, förskoleklassen och fritidshemmet (Lpo-94). ISBN 91-38-31413-4. Skolverket (1999) Allmänna råd med kommentarer för öppen fritidsverksamhet. Liber ISBN 91-89313-55-0.
Tillkommer aktuella forskningsrapporter och debattartiklar
|
ÖVRIGT RESURSER: SO 1p, Ped 2p, Met 2p, Praktik 7p, Ex.arb. 3p. |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |