| Benämning |
Kurs |
| "Gårdsprojektet", ekologi - miljö | PÄN005 |
| Aktiv matematik | PÄN017 |
| Allmän norrbottnisk historia | PÄS620 |
| Att arbeta i förskolan - förskollärarens yrkesroll | PÄP002 |
| Att arbeta med sexåringar i skolan | PÄP619 |
| Att vara lärare i det obligatoriska skolväsendet | PÄP028 |
| Avsl. ämnesdidaktisk kurs med inriktn. mot språk | PÄP032 |
| Avsl. ämnesdidaktisk kurs med inriktning mot Ma/Na | PÄP033 |
| Avsl. ämnesdidaktisk kurs med inriktning mot Sa | PÄP031 |
| Avslutande praktisk pedagogisk kurs Ma/Na | PÄN015 |
| Avslutande praktisk pedagogisk kurs, Sv/Sa | PÄS016 |
| Barn med behov av särskilt stöd för sin utveckling | PÄP009 |
| Barn och livsfrågor | PÄS013 |
| Barns och ungdomars lärande | PÄP044 |
| Barns och ungdomars uppväxtvillkor | PÄS003 |
| Basfärdigheter i skolan | PÄP027 |
| Basfärdigheter och specialpedagogik | PÄP012 |
| Biologi B | PÄN608 |
| Biologi, gymnasiekurs | PÄN002 |
| Datorn i skolan A | PÄS612 |
| Datorn i skolan A | PÄS623 |
| Datorn i skolan AII | PÄS622 |
| Det forskande barnet - den forskande pedagogen | PÄP629 |
| Empiriska tillämpningar | PÄP016 |
| Examensarbete | PÄE001 |
| Examensarbete | PÄP017 |
| Fördjupningskurs Ma/Na, del 1 | PÄN013 |
| Fördjupningskurs Ma/Na, del 2 | PÄN014 |
| Fördjupningskurs Sv/Sa, del 1 | PÄS014 |
| Fördjupningskurs Sv/Sa, del 2 | PÄS015 |
| Forskningsprocessen | PÄP015 |
| Förskolan i samhället | PÄS002 |
| Förskolan och naturen - Närsamhället | PÄN007 |
| Förskolläraryrket | PÄS026 |
| Framtidens arbetslag i samverkan | PÄP024 |
| Från västerhav till österhav | PÄS009 |
| Fritiden i Sverige | PÄS024 |
| Fritidsped kompetens o yrkesroll i skola och skolb omsorg | PÄP003 |
| Fritidspedagogens roll i barns och ungdomars livsmiljö | PÄP037 |
| Fritidspedagogyrket | PÄS025 |
| Geografi A | PÄS609 |
| Geografi B | PÄS610 |
| Handledarutbildning | PÄP625 |
| Historia A | PÄS603 |
| Historia B | PÄS606 |
| Historia C | PÄS613 |
| I Linnes fotspår | PÄS901 |
| Integrerad verksamhet i skola och skolbarnomsorg | PÄP034 |
| Intercultural Education | PÄS010 |
| Introduktion | PÄP013 |
| Introduktion till fritidsvetenskap | PÄS020 |
| Kultur och samhälle | PÄS021 |
| Kvinnors villkor | PÄS625 |
| Lägerskoleverksamhet | PÄN012 |
| Lärande pedagog | PÄP043 |
| Lärandets förutsättningar | PÄP042 |
| Lärandets förutsättningar | PÄP401 |
| Lek och leksaker | PÄP023 |
| Leka Lära Läsa | PÄP035 |
| Människan | PÄN405 |
| Människor med behov av särskilt stöd | PÄP008 |
| Människors utveckling och behov av fritid | PÄP041 |
| Mediapedagogik | PÄP620 |
| Miljö och miljöteknik | PÄN403 |
| Miljödidaktik | PÄN603 |
| Montessori | PÄP036 |
| Montessori B | PÄP621 |
| Multimedia i undervisning | PÄS007 |
| Närsamhället och skolan | PÄS018 |
| Närsamhället som läromedel Ma/Na | PÄN010 |
| Närsamhället som läromedel, Sv/Sa | PÄS004 |
| Natur- och miljöfostran | PÄN606 |
| Naturen som läromedel | PÄN001 |
| Naturens möjligheter och begränsningar | PÄN400 |
| Naturstudier och friluftsliv | PÄN006 |
| Naturvetenskaplig påbyggnad | PÄN607 |
| Norrbottnisk kultur | PÄS627 |
| Ped påbyggn för förskollärare och fritidspedagoger A | PÄP610 |
| Pedagogik A | PÄP601 |
| Pedagogik B | PÄP612 |
| Pedagogik C | PÄP622 |
| Pedagogik D | PÄP623 |
| Pedagogik för barnskötare A | PÄP607 |
| Pedagogiskt ledarskap | PÄP618 |
| Praktik och fältstudier | PÄP018 |
| Praktik och fältstudier | PÄP019 |
| Praktik och fältstudier | PÄP020 |
| Praktisk pedagogisk fördjupning | PÄP021 |
| Problembaserat lärande | PÄP626 |
| Rasism och transkulturalism | PÄS023 |
| Religion A | PÄS614 |
| Religion B | PÄS615 |
| Samhälle, skola, elev | PÄS001 |
| Samhällskunskap A/B | PÄS626 |
| Samhällskunskap C | PÄS607 |
| Samhällsvetenskaplig påbyggnad för lärare i grundskolan | PÄS616 |
| Samverkan förskola, skola och skolbarnsomsorg | PÄP011 |
| Skola och elev | PÄS017 |
| Skola-samhälle-inlärning | PÄP029 |
| Skolan i samhället | PÄP400 |
| Skolan i samhället | PÄS027 |
| Skolträdgårdens didaktik A | PÄN605 |
| Skolutveckling - lärares lärande A | PÄP613 |
| Special- och socialpedagogik | PÄP030 |
| Specialpedagogik | PÄP040 |
| Teknik för NO-lärare | PÄN610 |
| Teknik i lägre årskurser | PÄN609 |
| Teknik och miljö | PÄN016 |
| Teknik och pedagogik | PÄN021 |
| Teoretisk fördjupning | PÄP014 |
| Ung i Europa | PÄS019 |
| Utvärdering av pedagogisk verksamhet | PÄP615 |
| Utveckling och lärande | PÄP001 |
| Utvecklingssamtal/Föräldrasamverkan | PÄP616 |
| Väckelserörelser och nyandliga rörelser | PÄS624 |
| Världen i skola och barnomsorg | PÄS008 |
| Vatten | PÄN404 |
| Vatten - en förutsättning för liv | PÄN009 |
| Vetenskapsteori | PÄP038 |
| Yrkesfördjupning med examensarbete | PÄP022 |