| Kurs |
Benämning |
| PÄE001 | Examensarbete |
| PÄN001 | Naturen som läromedel |
| PÄN002 | Biologi, gymnasiekurs |
| PÄN005 | "Gårdsprojektet", ekologi - miljö |
| PÄN006 | Naturstudier och friluftsliv |
| PÄN007 | Förskolan och naturen - Närsamhället |
| PÄN009 | Vatten - en förutsättning för liv |
| PÄN010 | Närsamhället som läromedel Ma/Na |
| PÄN012 | Lägerskoleverksamhet |
| PÄN013 | Fördjupningskurs Ma/Na, del 1 |
| PÄN014 | Fördjupningskurs Ma/Na, del 2 |
| PÄN015 | Avslutande praktisk pedagogisk kurs Ma/Na |
| PÄN016 | Teknik och miljö |
| PÄN017 | Aktiv matematik |
| PÄN021 | Teknik och pedagogik |
| PÄN400 | Naturens möjligheter och begränsningar |
| PÄN403 | Miljö och miljöteknik |
| PÄN404 | Vatten |
| PÄN405 | Människan |
| PÄN605 | Skolträdgårdens didaktik A |
| PÄN607 | Naturvetenskaplig påbyggnad |
| PÄN610 | Teknik för NO-lärare |
| PÄP008 | Människor med behov av särskilt stöd |
| PÄP009 | Barn med behov av särskilt stöd för sin utveckling |
| PÄP011 | Samverkan förskola, skola och skolbarnsomsorg |
| PÄP012 | Basfärdigheter och specialpedagogik |
| PÄP015 | Forskningsprocessen |
| PÄP016 | Empiriska tillämpningar |
| PÄP017 | Examensarbete |
| PÄP018 | Praktik och fältstudier |
| PÄP019 | Praktik och fältstudier |
| PÄP020 | Praktik och fältstudier |
| PÄP021 | Praktisk pedagogisk fördjupning |
| PÄP022 | Yrkesfördjupning med examensarbete |
| PÄP023 | Lek och leksaker |
| PÄP028 | Att vara lärare i det obligatoriska skolväsendet |
| PÄP029 | Skola-samhälle-inlärning |
| PÄP030 | Special- och socialpedagogik |
| PÄP031 | Avsl. ämnesdidaktisk kurs med inriktning mot Sa |
| PÄP032 | Avsl. ämnesdidaktisk kurs med inriktn. mot språk |
| PÄP033 | Avsl. ämnesdidaktisk kurs med inriktning mot Ma/Na |
| PÄP035 | Leka Lära Läsa |
| PÄP036 | Montessori |
| PÄP040 | Specialpedagogik |
| PÄP041 | Människors utveckling och behov av fritid |
| PÄP042 | Ungdomars lärande - behov och förutsättningar |
| PÄP044 | Barns och ungdomars lärande |
| PÄP401 | Lärandets förutsättningar |
| PÄP401 | Lärandets förutsättningar |
| PÄP601 | Pedagogik A |
| PÄP612 | Pedagogik B |
| PÄP615 | Utvärdering av pedagogisk verksamhet |
| PÄP616 | Utvecklingssamtal/Föräldrasamverkan |
| PÄP618 | Pedagogiskt ledarskap |
| PÄP619 | Att arbeta med sexåringar i skolan |
| PÄP620 | Mediapedagogik |
| PÄP622 | Pedagogik C |
| PÄP625 | Handledarutbildning |
| PÄP626 | Problembaserat lärande |
| PÄP629 | Det forskande barnet - den forskande pedagogen |
| PÄS004 | Närsamhället som läromedel, Sv/Sa |
| PÄS007 | Multimedia i undervisning |
| PÄS008 | Världen i skola och barnomsorg |
| PÄS009 | Från västerhav till österhav |
| PÄS010 | Intercultural Education |
| PÄS013 | Barn och livsfrågor |
| PÄS014 | Fördjupningskurs Sv/Sa, del 1 |
| PÄS015 | Fördjupningskurs Sv/Sa, del 2 |
| PÄS016 | Avslutande praktisk pedagogisk kurs, Sv/Sa |
| PÄS020 | Introduktion till fritidsvetenskap |
| PÄS021 | Kultur och samhälle |
| PÄS023 | Rasism och transkulturalism |
| PÄS024 | Fritiden i Sverige |
| PÄS025 | Fritidspedagogyrket |
| PÄS026 | Förskolläraryrket |
| PÄS027 | Skolan i samhället |
| PÄS603 | Historia A |
| PÄS606 | Historia B |
| PÄS609 | Geografi A |
| PÄS610 | Geografi B |
| PÄS613 | Historia C |
| PÄS614 | Religion A |
| PÄS615 | Religion B |
| PÄS616 | Samhällsvetenskaplig påbyggnad för lärare i grundskolan |
| PÄS620 | Allmän norrbottnisk historia |
| PÄS622 | Datorn i skolan AII |
| PÄS623 | Datorn i skolan A |
| PÄS624 | Väckelserörelser och nyandliga rörelser |
| PÄS625 | Kvinnors villkor |
| PÄS626 | Samhällskunskap A/B |
| PÄS627 | Norrbottnisk kultur |