|
|
|
|
PÄP636 Teaching and Learning A 30.0 ECTS credits | |
TIMEPERIOD: Q 3-4 LANGUAGE:Swedish EXAMINER PREREQUISITES General entrance requirements. COURSE AIM The aims of the course are that the students - develop ability to identify, analyse and work on different perspectives on learning - learn a critical and reflecting approach to stated content CONTENTS Module 1: Philosophy and learning, 5 credits This aspect of the course consists of studies of different philosophical approaches with the focus on man, outlooks on people, cognitive approach, ethics and values.
Module 2: The different dimensions of learning, 5 credits
Module 3: Room for learning, 5 credits
Module 4: Theory of science and methodology in relation to learning, 5 credits | |
Theory of science and methodology in relation to learning | 7.50ECTS |
Room for learning | 7.50ECTS |
The different dimensions of learning | 7.50ECTS |
Philosophy and learning | 7.50ECTS |
COURSE LITERATURE Alerby E, Kansanen P & Kroksmark T (red) (2000). Lära om lärande. Lund. Studentlitteratur. Andersson C (2000). Kunskapssyn och lärande - i samhälle och arbetsliv. Lund. Studentlitteratur. Backman J (1998). Rapporter och uppsatser. Lund. Studentlitteratur. Carlgren I (red) (1999). Miljöer för lärande. Lund. Studentlitteratur. Kvale S & Nielsen K (red) (2000). Mästarlära. Lärande som social praxis. Lund. Studentlitteratur. Larsson S (1993). Ett förslag på kvalitetskriterier för kvalitativa studier. Didaktisk tidskrift, Nr 4, s. 28-42. Lytsy A & Mellberg C (1999). Större än du nånsin tror. Stockholm. Svenska kommunförbundet. Marton F & Booth S (2000). Om lärande. Lund. Studentlitteratur. Merriam S B (1994). Fallstudien som forskningsmetod. Lund. Studentlitteratur. Molander B (1997). Praktiska och teoretiska kunskapstraditioner. Utbildning och Demokrati, Vol. 6, Nr 3, s. 7-18. Stensmo C (1994). Pedagogisk filosofi. Lund. Studentlitteratur. Svedberg L & Zaar M (red) (1995). Boken om pedagogerna. Stockholm. Liber. Utbildning. Säljö R (2000). Lärande i praktiken. Ett sociokulturellt perspektiv. Stockholm. Bokförlaget. Prisma. Tiller T (1999). Aktionslärande. Forskande partnerskap i skolan. Stockholm. Runa Förlag AB. Dessutom tillkommer litteratur i form av avhandlingar, forskningsrapporter, vetenskapliga artiklar samt övrig valfri litteratur, ca: 500 sidor/moment som behandlar innehållet i respektive moment. |
Web Editor: Karin.Lindholm@dc.luth.se
The University | Student | Research | Search | Contact us | In Swedish |
LULEÅ UNIVERSITY OF TECHNOLOGY University Campus, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. +46 (0) 920-91 000, fax +46 (0) 920-91 399 |