|
|
|
|
IEM502 Internationell företagsekonomi CI 10.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Industriell marknadsföring NIVÅ/DJUP C K PROGRAM/TIDSPERIOD Int ek3 / Lp III SPRÅK: Engelska EXAMINATOR Manucher Farhang Univ lekt FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd 010223 att gälla från höstterminen -01. FÖRKUNSKAPSKRAV Internationell företagsekonomi B eller motsvarande. Om förkunskaper ej är uppfyllda enligt ovan kontakta studievägledningen IES. SYFTE/MÅL Kursens mål är att ge studenterna fördjupade kunskaper inom - principer, begrepp och ledning av global marknadsföring - strategiutveckling och ledning i multinationella företag. INNEHÅLL Del I, Global marknadsföring, 5 poäng Behandlar internationell marknadsföring med ett helhetsperspektiv. Inledningsvis diskuteras förberedelser och export, därefter val av etableringsform och sedan de problem som internationella marknadsförare möter. I momentet undersöks marknadsföringen av varor och tjänster med fokus på det globala perspektivet. Områden som behandlas är globala marknadsundersökningar, globala produktstrategier, promotion-strategier, pris-strategier samt internationell logistik.
Del II, Internationell management och affärsstrategi, 5 poäng
| |
Int Business IV, obl prov och uppgifter | 5.0poäng |
Int Business III, obl prov och uppgifter | 5.0poäng |
LITTERATUR Finns tillgänglig på avdelningens hemsida senast 3 veckor före kursstart.
Senast reviderad litteratur:
2001-02-23
|
ÖVRIGT Den student som inte personligen registrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan. |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |