Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 01/02


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM029 Strategies for e-Business 4.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
D M

PROGRAM/TIDSPERIOD
/ Lp III

SPRÅK:

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 010223 att gälla från höstterminen -01.

FÖRKUNSKAPSKRAV
IEM010, IEM027 och IEM028 eller motsvarande.

SYFTE/MÅL
Att ge kunskaper om och skapa förståelse för hur tekniker inom elektronisk handel påverkar och förändrar affärsverksamhet och marknader.

INNEHÅLL
Kursen behandlar på den tekniska sidan hög-nivå begrepp och företeelser inom elektronisk handel. Ingen teknisk bakgrund krävs då de relevanta teknikerna kommer att behandlas i ett företags och funktionellt perspektiv. Företeelser relaterade till avsikter, åtgärder, re-engineering av affärsprocesser och rollen för mellanhänder kommer att belysas.

UNDERVISNING
Föreläsningar / lektioner, seminarier och praktikfall.

EXAMINATION
Ett aktivt deltagande krävs vid lektioner och seminarier. Examination sker genom skriftligt prov samt genomförande av grupp- och självständiga arbeten.
KURSENS BETYGSKALA: 3 4 5

MOMENT/PROV
Tentamen, obl prov och uppgifter 4.0poäng

LITTERATUR
Finns tillgänglig på avdelningens hemsida senast 3 veckor före kursstart.
Senast reviderad litteratur: 2001-02-23

ÖVRIGT
Den student som inte personligen registrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan.

Gäller för läsåret 01/02.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 2001-12-17