Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 01/02


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM027 Consumer Behavior in Cyberspace 4.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
C K

PROGRAM/TIDSPERIOD
I, Val / Lp II

SPRÅK: Engelska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 010223 att gälla från höstterminen -01.

FÖRKUNSKAPSKRAV
IEM008 eller motsvarande.

SYFTE/MÅL
Att ge studenten:
- Förståelse av dagens web konsumenter
- Förståelse av konsument beteende i cyber-rymden
- Kunskap om online konsumentupplevelser
- Förståelse av virtuella grupper
- Kunskap om återförsäljning online
- Kunskap om att skapa kund tillfredställelse online


INNEHÅLL
I kursen behandlas intern och extern påverkan på konsumentbeteende och hur kunskaper om konsumentbeteende påverkar utformningen av marknadsföringsstrategier tillämpade inom elektronisk handel.

UNDERVISNING
Föreläsningar / lektioner och seminarier. Kursen kommer att ha en interaktiv hemsida.

EXAMINATION
Ett aktivt deltagande krävs vid lektioner och seminarier. Examination sker genom skriftligt prov samt genomförande av självständiga och gruppvisa arbeten.
KURSENS BETYGSKALA: 3 4 5

MOMENT/PROV
Tentamen, obl prov och uppgifter 4.0poäng

LITTERATUR
Finns tillgänglig på avdelningens hemsida senast 3 veckor före kursstart.
Senast reviderad litteratur: 2001-02-23

ÖVRIGT
Den student som inte personligen registrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan.

Gäller för läsåret 01/02.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 2001-12-17