|
|
|
|
PÄP626 Problembaserat lärande 5.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Pedagogik NIVÅ/DJUP B G PROGRAM/TIDSPERIOD Fristående / Lp 1, 2 SPRÅK: Svenska EXAMINATOR Gunilla Johansson Univ lekt FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd av Institutionen för pedagogik och ämnesdidaktik 1997-02-14 att gälla tills vidare. FÖRKUNSKAPSKRAV Högskoleexamen med pedagogisk inriktning eller motsvarande. MÅL Deltagarna ska efter avslutad kurs ha fördjupade kunskaper i teori och praktik i problembaserat lärande. INNEHÅLL Kursen fokuserar lärandet som kunskapsområde. Lärande som process Strategier för förändring Eget arbete UNDERVISNING Uppläggningen är problembaserad och utgår från deltagarnas tidigare erfarenheter. Undervisningen består av litteraturstudier, seminarier och eget arbete. EXAMINATION Examination sker genom skriftlig och muntlig tentamen, individuellt och i grupp. KURSENS BETYGSKALA: U, G MOMENT/PROV | |
Eget arbete | 2.0poäng |
Strategier för förändring | 1.0poäng |
Lärande som process | 2.0poäng |
LITTERATUR Kurslitteraturen bestäms vid kursstarten av deltagarna tillsammans med examinator.
|
ÖVRIGT RESURSER: Ped 5p. Kontaktperson: Gunilla Johansson |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |