|
|
|
|
PÄS636 Rum för lärande 5.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Pedagogik NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD Fristående / HT-99 / VT-00 SPRÅK: Svenska EXAMINATOR Lisbeth Lindström Univ adj FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd av Institutionen för pedagogik och ämnesdidaktik 1999-02-05 att gälla tills vidare. FÖRKUNSKAPSKRAV Pedagogexamen MÅL Studenterna skall efter genomgången kurs kunna: á planera, genomföra och rapportera ett utvecklingsprojekt som genomföres (enskilt eller i par/grupp) och bestäms utifrån den egna företagspraktiken och i samarbete med en barn/ungdomsgrupp inom ungdomsskolan. á dokumentera och utvärdera ett utvecklingsprojekt
Studenterna skall genom att deltaga i kursen tillägna sig: | |
Företagsamhet/projektrapport | 1.5poäng |
Praktik/dagbok | 2.0poäng |
Rum för lärande/tentamen | 1.5poäng |
LITTERATUR Johannisson, B & Madsen, T (1997). I Entreprenörskapets tecken - en studie av skolning i förnyelse. Närings- och Handelsdepartementet. Ds 1997:33. Ytterligare litteratur tillkommer i samråd med examinator. ÖVRIGT RESURSER: Ped 1Úp, SA 1Úp (ev inkl etik), Företagspraktik 2p Kontaktperson: Lisbeth Lindström |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |