Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1999/2000


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM327 Marketing Management 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
D M

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek / Lp I

SPRÅK:

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 990219 att gälla från höstterminen -99

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi C med marknadsföringsinriktning eller motsvarande.

MÅL
Kursens mål är att
- utöka kursdeltagarnas förmåga avseende tillämpat beslutsfattande, genom att utforma och
försvara marknadsföringsbeslut baserade på realistiska problem med begränsad tillgång på information.
- utveckla ett systematiskt angreppssätt vid analys av marknadsföringssituationer.

INNEHÅLL
Kursen behandlar ledning av marknadsföringsfunktionen i företag. Primärt behandlas begrepp och teorier som utgör grunden för beslutsfattande inom marknadsföring. Med dessa begrepp och teorier som grund behandlas sedan analys och förståelse av komplexa marknadsföringssituationer.

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning och praktikfall.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av praktikfall. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV
Obligatoriska prov och uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

ÖVRIGT
Den student som inte personligen resgistrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan.

Gäller för läsåret 1999/2000.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1999-12-15