Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1999/2000


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM326 Relationsmarknadsföring 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
D M

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek / LP I

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Håkan Perzon Univ lekt

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 990219 att gälla från höstterminen -99

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi C med marknadsföringsinriktning eller motsvarande.

MÅL
Kursens mål är att
- ge fördjupade kunskaper i marknadsföring
- ge kunskaper om hur företag kan bygga och utveckla relationer till leverantörer, kunder och
andra intressenter och hur dessa relationer påverkar utformningen av företagens
marknadsförings strategi.


INNEHÅLL
I kursen integreras olika kunskapsområden inom marknadsföringen, såsom tjänstemarknadsföring, industriell marknadsföring och internationell marknadsföring. Kursen fokuserar företagens relationer och dessas konsekvenser för lönsamhet, konkurrens, marknadsplanering och strategiskt beslutsfattande.

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, praktikfall och projektarbeten.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av praktikfall och projektarbete. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV
Obligatoriska prov och uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

ÖVRIGT
Den student som inte personligen resgistrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan.

Gäller för läsåret 1999/2000.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1999-12-15