Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1998/99


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM333 Fek A:4, marknadsföring 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Företagsekonomi

NIVÅ/DJUP
A G

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek / Lp II

SPRÅK:

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98

FÖRKUNSKAPSKRAV
Inga utöver allmänna.

MÅL
Kursens mål är att studenten efter avslutad kurs ska ha kunskap i grundläggande marknadsföring.

INNEHÅLL
I kursen ges de grundläggande kunskaperna i ämnet marknadsföring, främst utifrån konsumentvarumarknaden samt en introduktion i industriell marknadsföring och marknadsföring av tjänster.

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, gruppuppgifter och praktikfall.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter, praktikfall. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV
Marknadsföring, tentamen, obl prov och uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

Gäller för läsåret 1998/99.
Senaste versionen:http://www.luth.se/stuka

Ansvarig för sidan: Birgitta.Hakansson@dc.luth.se


Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1998-08-28