Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1998/99


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM326 Relationsmarknadsföring 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
B G

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek / Lp II

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi B eller motsvarande.

MÅL
Kursens mål är att - ge fördjupade kunskaper i marknadsföring - ge kunskaper om hur företag kan bygga och utveckla relationer till leverantörer, kunder och andra intressenter och hur dessa relationer påverkar utformningen av företagens marknadsförings strategi.

INNEHÅLL
I kursen integreras olika kunskapsområden inom marknadsföringen, såsom tjänstemarknadsföring, industriell marknadsföring och internationell marknadsföring. Kursen fokuserar företagens relationer och dessas konsekvenser för lönsamhet, konkurrens, marknadsplanering och strategiskt beslutsfattande.

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, praktikfall och projektarbeten.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av praktikfall och projektarbete. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV
Obligatoriska prov och uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

Gäller för läsåret 1998/99.
Senaste versionen:http://www.luth.se/stuka

Ansvarig för sidan: Birgitta.Hakansson@dc.luth.se


Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1998-08-28