Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1998/99


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM012 Marknadsundersökning 4.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
A G

PROGRAM/TIDSPERIOD
I4 / Lp I

SPRÅK: Engelska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98

FÖRKUNSKAPSKRAV
IEM008 eller motsvarande

MÅL
Kursens mål är att ge goda teoretiska kunskaper avseende marknadsundersökningar och samtidigt lära ut dess praktiska användning vid generering av underlag för beslutsfattande i näringslivet.

INNEHÅLL
Kursen fokuserar kvalitativa aspekter i marknadsundersökningar. I kursen ingår bl a följande delområden: -marknadsundersökningens miljö - problemidentifikation - undersöknings design - datainsamling - konstruktion av frågeformulär - intervjuteknik -databehandling - resultatrapportering

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, gruppuppgifter, praktikfall och projektarbeten.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter, praktikfall och projektarbete. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U,3,4,5

MOMENT/PROV

LITTERATUR
Meddelas senare.

Gäller för läsåret 1998/99.
Senaste versionen:http://www.luth.se/stuka

Ansvarig för sidan: Birgitta.Hakansson@dc.luth.se


Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1998-08-28