Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1998/99


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM018 Relationsmarknadsföring 4.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
B G

PROGRAM/TIDSPERIOD
I4,M4,D4 / Lp II

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
H Perzon Univ adj

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98.

FÖRKUNSKAPSKRAV
IEM 008 och IEM002 eller motsvarande.

MÅL
Kursens mål är att
- ge fördjupade kunskaper i marknadsföring
- ge kunskaper om hur företag kan bygga och utveckla relationer till leverantörer, kunder och
andra intressenter och hur dessa relationer påverkar utformningen av företagens
marknadsförings strategi.


INNEHÅLL
I kursen integreras olika kunskapsområden inom marknadsföringen, såsom tjänstemarknadsföring, industriell marknadsföring och internationell marknadsföring. Kursen fokuserar företagens relationer och dessas konsekvenser för lönsamhet, konkurrens, marknadsplanering och strategiskt beslutsfattande såväl teoretiskt, som praktiskt i ett projektarbete i samverkan med näringslivet.

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, praktikfall och projektarbeten.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av praktikfall och projektarbete. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U,3,4,5

MOMENT/PROV
Tentamen, obl prov och uppgifter 4.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

Gäller för läsåret 1998/99.
Aktuella versionen innevarande läsår:http://www.luth.se/stuka

Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se


Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1998-12-16