Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1998/99


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM008 Marknadsföring 4.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell ekonomi

NIVÅ/DJUP
A G

PROGRAM/TIDSPERIOD
I1, M1,Ö1,Ö-brygg / LpIV
D4Ek,M4Ie / Lp I

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98

FÖRKUNSKAPSKRAV
Inga utöver allmänna

MÅL
Kursen skall ge grundläggande kunskaper i marknadsföring.

INNEHÅLL
Kursmoment Omfattning
Grundläggande marknadsföring 80%
Industriell marknadsföring 10%
Tjänstemarknadsföring 10%
I kursen ges de grundläggande kunskaperna i ämnet marknadsföring, främst utifrån
konsumentvarumarknaden. Vidare ges en introduktion i industriell marknadsföring och marknadsföring av tjänster.


UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, gruppuppgifter och praktikfall.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter och praktikfall. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U,3,4,5

MOMENT/PROV
Tentamen, obl prov och uppgifter 4.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.


Gäller för läsåret 1998/99.
Aktuella versionen innevarande läsår:http://www.luth.se/stuka

Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se


Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1998-12-16