Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM327 Marketing Management 5.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Ämne (enl SCB)
Företagsekonomi

Nivå/Djup
C/41-60 (K Kandidat)

Program/Tidsperiod
Ek / Lp II

SPRÅK:

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 1997-03-11 att gälla från höstterminen -97

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi B

MÅL
Kursens mål är att - utöka kursdeltagarnas förmåga avseende tillämpat beslutsfattande, genom att utforma och försvara marknadsföringsbeslut baserade på realistiska problem med begränsad tillgång på information. - utveckla ett systematiskt angreppssätt vid analys av marknadsföringssituationer.

INNEHÅLL
Kursen behandlar ledning av marknadsföringsfunktionen i företag. Primärt behandlas begrepp och teorier som utgör grunden för beslutsfattande inom marknadsföring. Med dessa begrepp och teorier som grund behandlas sedan analys och förståelse av komplexa marknadsföringssituationer.

UNDERVISNING
Undervisningen består av lektioner och praktikfall.

EXAMINATION
Studenterna examineras genom skriftlig tentamen, praktikfallsredovisningar samt deltagande i diskussioner
KURSENS BETYGSKALA: U; G; VG

MOMENT/PROV

Projektarbeten och praktikfall                              	  2.0	Poäng
Tentamen                                                    	  3.0	Poäng

LITTERATUR
Kotler, P (1997): Marketing Managemenet: Analysis, Planning, Implementation and Control. Prentice Hall, 9.e uppl. Ytterligare litteratur tillkommer.

ÖVRIGT


Last modified: 97-12-03
Tillbaka till institutions meny