Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM312 Marknadsundersökningar 5.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Program/Tidsperiod

Ek / LpIII

SPRÅK: Engelska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 960531 att gälla från höstterminen -96.

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi B

MÅL
Kursens mål är att - ge goda teoretiska kunskaper avseende marknadsundersökningar och samtidigt lära ut dess praktiska användning som underlag för beslutsfattande i näringslivet.

INNEHÅLL
Kursen är inriktad mot på kvalitativa marknadsundersökningar. I kursen ingår bl a följande delområden: - marknadsundersökningens miljö - datainsamling - konstruktion av intervjuformulär - intervjuteknik - databehandling

UNDERVISNING
Lektioner, praktikfall/grupparbeten, case studies. Undervisningen ges på engelska.

EXAMINATION
Sker genom praktikfall/grupparbeten, case studies och tentamen. Obligatorisk närvaro under kursen.
KURSENS BETYGSKALA: U,G,VG

MOMENT/PROV

Marknadsundersökningar                                      	  5.0	Poäng

LITTERATUR
Zikmund W G (1991): Exploring Marketing Research. The Dryden Press Chisnall P M(1991):The Essence of Marketing Research, Prentice Hall Referenslitteratur Lekvall P & Wahlbin C(1993): Information för marknadsföringsbeslut, IHM Förlag AB Ytterligare artiklar tillkommer.

ÖVRIGT


Last modified: 97-03-05
Tillbaka till institutions meny