Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM311 Marknadsföring av tjänster 5.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Program/Tidsperiod

Ek / LpIII

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 960531 att gälla från höstterminen -96

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi B.

MÅL
Kursens mål är att ge fördjupade kunskaper om olika teorier och tillämpningsområden inom ämnet marknadsföring av tjänster.

INNEHÅLL
Kursen syftar till att belysa tjänstemarknadsföring ur olika perspektiv. Med utgångspunkt från traditionella marknadsföringsteorier behandlas förhållandet mellan extern, intern och interaktiv marknadsföring. Sambandet mellan kundens behov, utveckling av tjänster och tjänstekvalitet är ett centralt tema i kursen.

UNDERVISNING
Undervisningen består av föreläsningar och seminarier. Dessutom ingår obligatoriska övningar och projektarbete.

EXAMINATION
Den större delen av kurslitteraturen examineras genom en skriftlig tentamen. Övrig litteratur examineras på seminarier eller i samband med projektarbetet. För godkänt på kursen krävs aktivt deltagande på seminarier samt författande och presentation av ett projektarbete. Vid betygssättning gäller i princip tentamensresultatet, men i gränsfall har examinator rätt att beakta kvaliteten på projektarbetet.
KURSENS BETYGSKALA: U,G,VG

MOMENT/PROV

Projektarbete, seminariedeltagande                          	  2.0	Poäng
Tentamen                                                    	  3.0	Poäng

LITTERATUR
Grönroos C(1993): Service Management - Ledning strategi och marknadsföring i servicekonkurrens, ISL Förlag. Normann R(1992): Service Management - Ledning och strategi i tjänsteproduktionen, Liber. Övrig litteratur kan tillkomma.

ÖVRIGT


Last modified: 97-03-05
Tillbaka till institutions meny