Svenska Studiehandboken kurser
Ind ekonomi och samhällsvetenskap
IEM322 Konsumentbeteende 5.0 Poäng
THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH
Program/Tidsperiod
Ek / Lp I
SPRÅK: Engelska
EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof
FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.
FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagekonomi A
MÅL
Kursens mål är att
- ge studenterna en introduktion till olika teorier avseende konsumentbeteende
- ge kunskap om hur omgivningsfaktorer påverkar konsumentbeteende
- ge kunskap om individprocesser som påverkar konsumentbeteende
- ge kunskap om hur konsumentbeteende kan studeras ur olika perspektiv
INNEHÅLL
I kursen behandlas intern och extern påverkan på konsumentbeteende och hur kunskaper om konsumentbeteende påverkar utformningen av marknadsföringsstrategier. I kursen behandlas också olikheter i konsumentbeteende mellan olika kulturer.
UNDERVISNING
Undervisningen sker i form av lektioner och seminarier. Kursen ges på engelska.
EXAMINATION
Studenterna examineras genom skriftlig tentamen, gruppuppgifter samt genom aktivt deltagande i gruppdiskussioner.
KURSENS BETYGSKALA: U,G,VG
MOMENT/PROV
Inlämningsuppgifter 2.0 Poäng
Tentamen 3.0 Poäng
LITTERATUR
Solomon, M R: Consumer Behavior, International 3rd edition, Prentice Hall
ÖVRIGT
Last modified: 97-09-25
Tillbaka till institutions meny