Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM322 Konsumentbeteende 5.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Program/Tidsperiod

Ek / Lp I

SPRÅK: Engelska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagekonomi A

MÅL
Kursens mål är att - ge studenterna en introduktion till olika teorier avseende konsumentbeteende - ge kunskap om hur omgivningsfaktorer påverkar konsumentbeteende - ge kunskap om individprocesser som påverkar konsumentbeteende - ge kunskap om hur konsumentbeteende kan studeras ur olika perspektiv

INNEHÅLL
I kursen behandlas intern och extern påverkan på konsumentbeteende och hur kunskaper om konsumentbeteende påverkar utformningen av marknadsföringsstrategier. I kursen behandlas också olikheter i konsumentbeteende mellan olika kulturer.

UNDERVISNING
Undervisningen sker i form av lektioner och seminarier. Kursen ges på engelska.

EXAMINATION
Studenterna examineras genom skriftlig tentamen, gruppuppgifter samt genom aktivt deltagande i gruppdiskussioner.
KURSENS BETYGSKALA: U,G,VG

MOMENT/PROV

Inlämningsuppgifter                                         	  2.0	Poäng
Tentamen                                                    	  3.0	Poäng

LITTERATUR
Solomon, M R: Consumer Behavior, International 3rd edition, Prentice Hall

ÖVRIGT


Last modified: 97-09-25
Tillbaka till institutions meny