|
|
|
|
HVD007 Pedagogik 5.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Pedagogik NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD SSK spec / Lp1 dist SPRÅK: EXAMINATOR Kerstin Öhrling Univ adj FASTSTÄLLD Fastställd av prefekt vid Institutionen för hälsovetenskap 00-06-26 rev 2001 01 24, 2001 05 14 FÖRKUNSKAPSKRAV Grundläggande behörighet för högskolestudier Svensk legitimation som sjuksköterska SYFTE/MÅL Kursens mål är att studenten har förvärvat kunskaper om pedagogiska teorier och metoder, betydelsen av individers uppväxtvillkor, kommunikation och kommunikationshinder, undervisning och handledning, med hänvisning till den kommande yrkesfunktionen som distriktsköterska. INNEHÅLL Pedagogiska teorier och metoder Individers uppväxtvillkor Kommunikation Handledning Undervisning
| |
Muntlig och skriftlig examination | 5.0poäng |
LITTERATUR Dahlberg, K. (red.) (1998). HYV Handledning i yrkesmässig växt inom vården. Lund : Studentlitteratur *Ewles, L., Simnett, I. (1994). Hälsoarbete - en praktisk vägledning. (kap.6, 8, 9, 11) Lund : Studentlitteratur. Jönsson, I., Trondman, M., Arnman, G., Palme, M. (1993). Skola - Fritid - Framtid. Lund : Studentlitteratur. Hård af Segerstad, H., Klasson, A., Tebelius, U. (1994). Vuxenpedagogik - att iscensätta vuxnas lärande. Lund : Studentlitteratur.
Valfri litteratur och artiklar tillkommer.
Senast reviderad litteratur:
2001-01-24
|
Ytterligare kursinformation: http://www.hv.luth.se |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |