|
|
|
|
HSS036 Pedagogik 5.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Övriga ämnen NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD SSK / T3 Lp2,4 SPRÅK: EXAMINATOR Kerstin Öhrling Univ lekt FASTSTÄLLD Fastställd av prefekt vid Institutionen för hälsovetenskap 00-05-22 Rev 2001 01 25 FÖRKUNSKAPSKRAV Grundläggande behörighet för högskolestudier SYFTE/MÅL Kursens mål är att studenten har förvärvat kunskaper, om pedagogiska teorier, kommunikation, undervisning och handledning, som är användbara i den kommande yrkesfunktionen som sjuksköterska. INNEHÅLL Pedagogiska teorier Kommunikation Patientundervisning Handledning
| |
Pedagogiska teorier, kommunikation, pat undervisning, handl | 5.0poäng |
LITTERATUR Granum, V. (1994). Att undervisa i vårdsituationer. Lund: Studentlitteratur. Hermansen, M.V., Vråle G.B., & Carlsen, L.B. (1994). Omvårdnadshandledning. Lund: Studentlitteratur. Svedberg, L., & Zaar, M. (1998). Boken om pedagogerna. (4:e uppl). Stockholm: Liber. Öhrling, K. (2000). Being in the space for teaching-and-learning. The meaning of preceptorship in nurse education. Avhandling för doktorsexamen, Institutionen för lärarurbildning, Centrum för forskning i lärande, Luleå tekniska universitet, Luleå 2000:19. Valfri litteratur och artiklar tillkommer.
Senast reviderad litteratur:
2001-05-21
|
ÖVRIGT Ytterligare kursinformation: http://www.hv.luth.se/ |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |