Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 01/02


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM026 Examensarbete med marknadsföringsinriktning, C 10.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
C K

PROGRAM/TIDSPERIOD
I, Val / Lp I-IV
/

SPRÅK: Engelska/Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 010223 att gälla från höstterminen -01

FÖRKUNSKAPSKRAV
Kurser i industriell marknadsföring omfattande 50p på A-D-nivå inklusive Vetenskaplig metod IEM017 eller motsvarande. Examinator bedömer om den studerande har tillräckliga förkunksaper för att påbörja examensarbetet.

SYFTE/MÅL
Studenterna ska i examensarbetet lösa ett problem av ostrukturerad natur genom att tillämpa och förjdupa förvärvade kunskaper i företagsekonomi.

INNEHÅLL
Examensarbetet är ett självständigt arbete som utförs av en eller två studenter. Arbetet ska utföras med vetenskaplig metod och anknyta till för problemområdet relevant företagsekonomisk teori. Arbete ska redovisas i en skriftlig rapport.

UNDERVISNING
Seminarier och handledning.

EXAMINATION
För att examensarbetet ska godkännas erfordras att studenten utöver den egna skriftliga rapporten;
- försvarar det egna arbetet muntligt vid ett slutseminarium
- opponerar på ett annat examensarbete (skriftligt och muntligt)
- är medopponent på två examensarbeten (skriftligt och muntligt)
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV
Examensarbete, marknadsföring 10.0poäng

LITTERATUR

Senast reviderad litteratur: 2001-02-23

Gäller för läsåret 01/02.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 2001-12-17