Systemteknik

D4, E,F,M,Ry / Lp 4

SPRÅK: Engelska/Svenska

Jerker Delsing Prof

Kursplanen är fastställd av Institutionen för systemteknik 2000-02-16 att gälla från HT00.

Avklarat minst 70 högskolepoäng. Förtur ges till studenter på programmen D, E, F, M och Ry.

Kursen syftar till att ta fram en specifikation till en framtida produkt.
Specifikationen skallbygga på ett verkligt marknadsbehov som ett företag vill söka fyll med en produkt. Produkten skall utgöra ett sk inbyggt system. Det är positivt om det även innehåller en kommunikationskanal mot internet.
Denna specifikation skall under nästa läsår ligga till grund för ett produktutvecklingsprojekt fram till en noll serie som skall gå till fälttest alternativt provleverans till kund.
Projektet skall genomföras i grupp om 3-4 elever. Arbetet skall följas av en handledare från LTU och en projektägare från ett företag.
Efter avslutad kurs kan en fortsatt fördjupning i utvecklingsprojekt ske i form av ett examensarbete.

Projektarbetet dokumenteras i rapporter. På kursen ges betyget underkänd eller godkänd

Löpande examination 4.0poäng

Fastställes senare beroende på projektets innehåll.

Kursen kan ges på engelska.
Kursen kan ej kombineras i examen med annan projektkurs som ges inom inriktning, för närvarande SMD080 / SMD113, SMD089 / SMD116, SMD105, SME036 / SME076, SME077, SMR018 och SMS019.

Kontaktperson: Jerker Delsing