Institutionen i Kiruna

Datateknik

GIT åk2 / lp 2

Björn Graneli Univ lekt

Kursplanen är fastställd av Institutionen i Kiruna 2001-02-16 att gälla från H01.

Programmering (KIR060) eller motsvarande.

Att ge kunskap om relationsdatabasers uppbyggnad och funktionssätt, relationsdatabasspråket SQL samt programutveckling. Studenterna ska också bli förtrogna med datamodellering och integration mellan GIS och ADB-system.

Relatoinsdatabasteknik och SQL, datamodellering och geografisk datamodellering, applikationsutveckling i ett 4GL, integration mellan GIS och ADB-system.

Undervisningen består av föreläsningar och laborationer. Deltagande i laborationer är obligatoriska.

Skriftlig tentamen. Relger för rättning av tentamen, se Studentvärket. Laborationsuppgifterna bedöms som godkända eller inte godkända. För godkänd kurs krävs att tentamen och laborationer är godkända samt närvaro vid laborationerna.
KURSENS BETYGSKALA: 3 4 5

Laborationer 3.0poäng