Samhällsbyggnadsteknik

D M

Påbygg tidigare exarb exarb /
exarbete /

Kursplanen är fastställd av Institutionen för samhällsbyggnadsteknik 2000-02-02 att gälla från H00.

Påbyggnadsarbete för den som redan har 10 p examensarbete från Högskoleingenjörsexamen eller motsvarande.

Den studerande skall enskilt eller tillsammans med annan studerande genomföra och behandla en given uppgift, redovisa resultat och ange vägar för utveckling och därvid visa sin förmåga att tillämpa de kunskaper som förvärvats under utbildningen.

Detta examensarbete förutsätter att man redan visat prov på förmågan att tillämpa kunskaper i ett tidigare examensarbete. Det ämnesområde man tidigare genomfört sitt examensarbete inom avgör det möjliga ämnesområdet för detta examensarbete. Sammantaget skall alltså det tidigare och det föreliggande examensarbetet utgöra 20 p inom ett ämnesområde. Det skall särskilt beaktas att ingen överlappning föreligger mellan de två examensarbetena. Examinator avgör om den studerande har tillräckliga förkunskaper för att påbörja examensarbetet och i detta ingår då även att bedöma det första examensarbetet, dess innehåll och nivå.

Godkänd opposition samt muntlig och skriftlig presentation 10.0poäng
Påbörjat examensarbete 0.0poäng