|
|
|
|
ISI605 Marknadsföring A I 10.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Företagsekonomi NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD Frist / / Lp III-IV SPRÅK: Svenska EXAMINATOR Lars Norden Univ adj FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd av institutionen i Skellefteå 2001-02-02 att gälla H01. FÖRKUNSKAPSKRAV Grundläggande behörighet SYFTE/MÅL Kursens mål är att studenten efter avslutad kurs skall: - ha kunskap om grundläggande marknadsföringsbegrepp - ha förståelse för marknadsföringens samhälleliga betydelse - ha kunskap om olika köparkategoriers inköpsbeteende - ha kunskap om hur ett företag samlar in information om sin marknad - ha förståelse för faktorer av betydelse för val av konkurrensmedel - ha förståelse för vad som karaktäriserar olika typer av marknadsföring - ha grundläggande insikter i rapportskrivning INNEHÅLL Moment 1, Grundläggande marknadsföring, 5 poäng Under detta moment behandlas det svenska marknadsföringssystemet samt ämnet marknadsföring ur samhällets, företagets och konsumentens perspektiv. Tyngdpunkten ligger på traditionell marknadsföring, men såväl industriell marknadsföring som tjänstemarknadsföring kommer också att beröras.
Moment 2, Fördjupning i tjänstemarknadsföring och industriell marknadsföring, 2 poäng
Moment 3, Uppsats, 3 poäng | |
Uppsats | 3.0poäng |
Gruppövning 2 - fördjupning marknadsföring I | 2.0poäng |
Gruppövning 1 - marknadsföring I | 1.0poäng |
Tentamen - marknadsföring I | 4.0poäng |
LITTERATUR Kotler, P. m fl (senaste upplagan). Principles of Marketing.The European Edition. Prentice Hall. New Jersey, Grönroos, Christian. (senaste upplagan). Marknadsföring i tjänsteföretag. Liber-Hermods Flodhammar, Å. m fl (senaste upplagan). Industriell marknadsföring. Liber Ekonomi. Patel, R. & Davidsson, B. (senaste upplagan). Forskningsmetodikens grunder. Studentlitteratur. Kompendium från Institutionen. Referenslitteratur Backman, J. (1999). Att skriva och läsa vetenskapliga rapporter. Studentlitteratur. Svenska språknämnden (senaste upplagan). Svenska skrivregler. Almqvist & Wiksell. Feurst, O. & Flodhammar, Å. (senaste upplagan). Engelsk/Svensk ordlista i marknadsföring. Liber-Hermods.
|
Kontaktperson: Lars Nordén Ytterligare kursinformation: http://www.tt.luth.se/staff/larsn/ |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |