Material- och produktionsteknik

Produktionsteknik

Utbytesstud /

SPRÅK: Engelska

Kursplanen är fastställd av institutionen för Material- och produktionsteknik 1996-03-14 att gälla från H96.

Goda kunskaper i bearbetnings- och/eller produktionstekniska frågor.

Kursen skall utveckla studentens förmåga att på ett ingenjörsmässigt sätt angripa och lösa olika produktionstekniska problem, vidare ge studenten en insikt om vilka typer av produktionstekniska frågeställningar och problem som är aktuella i industrin. Kursen skall även utveckla förmågan att planera, genomföra och redovisa projektarbete i grupp.

Projekt där studenterna utvecklar produkt och automatisk produktionssystem. Omfattande kedjan CADCAM, NC, robotar, montering och cellstyrning.

Föreläsningar och projektarbete.

Graderad betygsättning ges med hänsyn till planering och genomförande, samt skriftliga och muntliga redovisningar i kursen.

Projekt 12.0poäng

Teknologerna ansvarar själva för att hitta den litteratur som behövs för kursens genomförande.

Den som inte personligen registrerar sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats.

Kontaktperson: Stefan Björnfot