Arbetsvetenskap

ARG012 Forskningsprojekt 5.0 poäng

Arbetsvetenskap

D M

Öppen f behöriga / Ej tidsb.

SPRÅK: Engelska/Svenska

Studierektor

Kursplanen är fastställd av Institutionen för arbetsvetenskap 2001-02-21 gäller från HT 01.

Minst 120 akademiska poäng varav minst 8p arbetsvetenskap på C-nivå och 2p vetenskapsteori och metodik eller motsvarande.

Kursens mål är att ge kunskap om, förståelse för, praktiska färdigheter i att driva forskningsprojekt samt ge färdighet i vetenskaplig avrapportering

Studenten skall tillsammans med forskare/lärare vid Institutionen för arbetsvetenskap, medverka i vid institutionen pågående forskningsprojekt. Forskningsprojekten kan vara av teoretisk och/eller tillämpad karaktär och ligga inom varierande områden, t.ex. organisationsutveckling, produktutveckling, förändringsprocesser, förarmiljö, ljudkvalité, miljöpsykologi, människa-dator-interaktion É. etc.

Undervisningen anpassas efter forskningsprojektets karaktär i samråd mellan student och forskare/lärare. Kursen innebär i hög grad av självständigt arbete.

Skriftlig redovisning anpassad efter forskningsprojektet, t.ex. vetenskaplig artikel, forskningsrapport, forskningsskiss, forskningsansökan etc.
KURSENS BETYGSKALA: 3 4 5

Skriftlig redovisning 5.0poäng

Anpassas till aktuellt forskningsprojekt.