|
|
|
|
ARD014 Grundläggande 3D-animation 4.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Design och formgivning NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD SPRÅK: Engelska/Svenska EXAMINATOR Magnus Fredriksson Univ adj FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd av institutionen för arbetsvetenskap 2001-11-27. FÖRKUNSKAPSKRAV Grundläggande behörighet. SYFTE/MÅL Att ge grundläggande kunskaper om metoder och principer vid 3D animation. INNEHÅLL Grunder: -Introduktion till operativsystem och Maya. -Modellering för animation -Shading grunder -Grundläggande ljussättning -Rendering Animation: -Introduktion, principer och metoder -Keyframeanimation -Motionpath animation -Animation av olika objekttyper och attribut (geometeri, kamera, ljus, shading) -Grunder inverse och forward kinematics -Villkor (constraints) -Expressions -Produktionsmetoder UNDERVISNING Undervisningen består av lektioner och animationsövningar vid dator. Deltagande vid övningarna är obligatoriska.
Kursen kan ges på engelska som handledd läskurs.
| |
LITTERATUR Meddelas senare.
Senast reviderad litteratur:
2001-12-14
|
|
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |