|
|
|
|
PÄP403 Utveckling, teori och praktik samt examensarbete 10.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Pedagogik NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD Gl 4-9 / åk 5, lp 2 SPRÅK: Svenska EXAMINATOR Kjell Johansson Univ adj FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd av Institutionen för pedagogik och ämnesdidaktik 1999-02-05. Senast reviderad 2000-02-02. FÖRKUNSKAPSKRAV PÄP402 MÅL Studerande ska efter avslutad kurs kunna - förbereda, genomföra och följa upp praktiken utifrån den aktuella läroplanen - reflektera över sin och andras pedagogiska grundsyn - redovisa och opponera ett examensarbete enligt "Luleåmodellen" INNEHÅLL Praktik Praktikförberedelse Att följa upp samhällsdebatten i skolfrågor Empirisk studie Rapportering av examensarbete UNDERVISNING Undervisningen sker i form av föreläsningar och seminarier. EXAMINATION Bedömning av praktiken. Examensarbetet slutrapporteras, granskas och betygsätts. Studenten måste för att bli godkänd bevittna minst ett seminarium för examensarbeten, utöver de två studenten själv medverkar i. KURSENS BETYGSKALA: U, G MOMENT/PROV | |
Examensarbete | 1.0poäng |
Undervisningsprocessen | 2.0poäng |
Praktik (varav examensarbete 4p) | 7.0poäng |
LITTERATUR Johansson, H (1997). Examensarbete - Luleåmodellen för lärarutbildningarna. Utbildningsdepartementet (1998). Läroplan för grundskolan.
Utöver ovanstående tillkommer litteratur motsvarande ca 300 sidor som väljs i samråd mellan undervisande lärare och studenter.
Senast reviderad litteratur:
2000-02-02
|
ÖVRIGT RESURSER: Ped/Met 2p, Examensarbete 1p, Praktik 7p. Kontaktperson: Marie-Louise Annerblom |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |