|
|
|
|
PÄL602 Färg, form och drama 10.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Kulturpedagogik NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD Frist / Lp 1-4 SPRÅK: EXAMINATOR G Gutlein Univ adj FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd av Institutionen för kommunikation och språk 1999-09-02. FÖRKUNSKAPSKRAV Grundläggande behörighet MÅL Kursens mål är att den studerande efter avslutad kurs skall ha kunskap och insikt om - gestaltning i bild och drama - processen i sitt eget skapande - möjligheter till integrering i ämnena bild och drama - fantasins betydelse för skapandet INNEHÅLL Kursen behandlar på olika sätt färg, form och gestaltning i ämnena bild och drama. Tyngdpunkten ligger på gestaltning och i bildämnet på 3-dimensionellt arbete. UNDERVISNING Undervisning sker i form av lektioner , eget arbete, studiebesök och litteraturseminarier EXAMINATION Bedömningar av de studerande görs vid redovisning av kursuppgifter. Obligatorisk närvaro vid lektionstillfällena. KURSENS BETYGSKALA: U, G MOMENT/PROV | |
Färg, form och drama | 10.0poäng |
LITTERATUR Nyblom-Gnosspelius, T. (1990). Från intryck till uttryck - att välja motiv. Stockholm: Utbildningsförlaget brevskolan, ISBN 91-574-2440-3. Kemecsi-Ferenc. (1998). Skådespelarens skapandeprocess enligt Stanislavskijmetoden. Stockholm: Liber AB, ISBN 47-04900-6. Vygotskij-Lev, S. (1998). Fantasi och kreativitet i barndomen. Göteborg: Diadalos, ISBN 91-7173-011-7. Entré/Riksteatern. (1996). Äventyret Byteatern. ISBN 91-85472-40-9. Skoglund, E. (1993). Leken och konsten. Stockholm: Berghs Förlag, ISBN 91-502-1147-1.
|
|
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |