|
|
|
|
PÄL400 Idrott I - rörelse och lek 5.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Didaktik NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD Gr 4-9 / Lp 2 SPRÅK: EXAMINATOR I Karlefors Univ adj FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd av Institutionen för lärarutbildning 2000-02-15. FÖRKUNSKAPSKRAV Grundläggande behörighet MÅL De studerande skall efter kursen ha kunskap om: -Rörelsens olika kunskapsdimensioner; kunskap om, i och genom rörelse - Barns och ungdomars kropps- och rörelseutveckling - Lekens och rörelsens betydelse i ett helhetsperspektiv - motorisk, fysisk, emotionell, social samt kognitiv betydelse - Hur kan man ge barn trygghet i vatten och därmed förbereda dem för att lära sig simma INNEHÅLL - Motorisk träning - Rörelselekar inomhus - Rörelse till musik - grunder, korta rörelseprogram, skapande dans - Rörelse och samarbetsträning med hjälp av småredskap och bollar - Vattenvana och vattenlek UNDERVISNING Teori och metodik EXAMINATION Examination sker genom praktiskt-metodiska och skriftliga uppgifter individuellt och i grupp. KURSENS BETYGSKALA: U, G MOMENT/PROV | |
Rörelse | 5.0poäng |
LITTERATUR Jerlang E (1994) Barnets utveckling - en helhet. Runa förlag. ISBN 91-88298-12-4. Stenciler och kompendier.
|
ÖVRIGT Rörelse /idrott 5p. Kontaktperson: Inger Karlefors |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |