|
|
|
|
IEM025 Internationell Business Environment 4.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Industriell marknadsföring NIVÅ/DJUP B G PROGRAM/TIDSPERIOD I, M, D, E / Lp III SPRÅK: Engelska EXAMINATOR Esmail Salehi-Sangari Tf professor FASTSTÄLLD FÖRKUNSKAPSKRAV MÅL Kursens mål är att ge studenten kunskap om internationellt företagande som ämnesområde och göra dem förtrogna med de internationella företagens affärsmiljöer innefattande ekonomiska, kulturella, politiska och finansiella miljöer. INNEHÅLL Kursen behandlar det internationella företagets omgivande faktorer. Företagets ekonomiska, kulturella, politiska och juridiska miljö kommer bland annat att belysas. I kursen behandlas också hur företag påverkas av EU och de möjligheter som EU innebär. UNDERVISNING Föreläsningar / lektioner, seminarier, gruppuppgifter och praktikfall.
| |
Obligatoriska prov och uppgifter | 4.0poäng |
LITTERATUR Finns tillgänglig på avdelningens hemsida senast 3 veckor före kursstart.
|
ÖVRIGT Den student som inte personligen registrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan. |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |