Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 00/01


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM025 Internationell Business Environment 4.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
B G

PROGRAM/TIDSPERIOD
I, M, D, E / Lp III

SPRÅK: Engelska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf professor

FASTSTÄLLD


FÖRKUNSKAPSKRAV


MÅL
Kursens mål är att ge studenten kunskap om internationellt företagande som ämnesområde och göra dem förtrogna med de internationella företagens affärsmiljöer innefattande ekonomiska, kulturella, politiska och finansiella miljöer.

INNEHÅLL
Kursen behandlar det internationella företagets omgivande faktorer. Företagets ekonomiska, kulturella, politiska och juridiska miljö kommer bland annat att belysas. I kursen behandlas också hur företag påverkas av EU och de möjligheter som EU innebär.

UNDERVISNING
Föreläsningar / lektioner, seminarier, gruppuppgifter och praktikfall.



EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter och praktikfall. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: 3 4 5

MOMENT/PROV

Obligatoriska prov och uppgifter 4.0poäng

LITTERATUR
Finns tillgänglig på avdelningens hemsida senast 3 veckor före kursstart.

ÖVRIGT
Den student som inte personligen registrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan.

Gäller för läsåret 00/01.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 2000-12-18