|
|
|
|
KSK611 Inspiration genom bild, musik och drama 10.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Kulturvetenskap NIVÅ/DJUP A G PROGRAM/TIDSPERIOD SPRÅK: EXAMINATOR G Gutlein Univ adj FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd av Institutionen för Kommunikation och språk 1999 09 02. FÖRKUNSKAPSKRAV Allmän behörighet. MÅL Kursens mål är att - de studerande ska ha tillämpat sig kunskaper om hur ämnena bild, drama och musik kan bidra till individers och gruppers utveckling. INNEHÅLL Kursen innehåller praktiskt arbete, litteraturstudier, analyser och diskussioner om inspirationens roll och betydelse. UNDERVISNING Undervisning sker i form av korta föreläsningar, grupparbeten, enskilt arbet, studiebesök och litteraturseminarier. EXAMINATION Bedömningar av de studerande görs vid redovisning av kursuppgifter. Obligatorisk närvaro vid lektionstillfällena. KURSENS BETYGSKALA: U, G MOMENT/PROV | |
Bild, drama och musik | 10.0poäng |
LITTERATUR Björkvold, J-R. (1998). Sköldpaddans sång. Stockholm: Runa förlag, ISBN 91-88298-40-x. Crafoord, C. (1994). Människan är en berättlese. Stockholm: Natur och Kultur, ISBN 91-2704-10-07. Ingelman, R. (1996). Upplevelsepedagogik och Äventyrsmetodik. Ekelunds förlag AB, ISBN 91-7727-736-1. Kast, V. (1997). Glädje, inspiration, hopp. Stockholm: natur och Kultur, ISBN 91-27-05877-8. Skoglund, E. (1993). Leken och konsten. Stockholm: Berghs förlag, ISBN 91-502-1147-1. Vygotskij-Lev, S. (1998). Fantasi och kreativitet i barndomen. Göteborg: Diadalos, ISBN 91-7173-011-7. |
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |