Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1999/2000


Pedagogik och ämnesdidaktik

PÄP626 Problembaserat lärande 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Pedagogik

NIVÅ/DJUP
B G

PROGRAM/TIDSPERIOD
Fristående / VT-00

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Gunilla Johansson Univ lekt

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd av Institutionen för pedagogik och ämnesdidaktik 1997-02-14 att gälla tills vidare.

FÖRKUNSKAPSKRAV
Högskoleexamen med pedagogisk inriktning eller motsvarande.

MÅL
Deltagarna ska efter avslutad kurs ha fördjupade kunskaper i teori och praktik i problembaserat lärande.

INNEHÅLL
Kursen fokuserar lärandet som kunskapsområde.
Lärande som process
Strategier för förändring
Eget arbete

UNDERVISNING
Uppläggningen är problembaserad och utgår från deltagarnas tidigare erfarenheter. Undervisningen består av litteraturstudier, seminarier och eget arbete.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftlig och muntlig tentamen, individuellt och i grupp.
KURSENS BETYGSKALA: U, G

MOMENT/PROV
Eget arbete 2.0poäng
Strategier för förändring 1.0poäng
Lärande som process 2.0poäng

LITTERATUR
Kurslitteraturen bestäms vid kursstarten av deltagarna tillsammans med examinator.

ÖVRIGT
RESURSER: Ped 5p.

Kontaktperson: Gunilla Johansson

Gäller för läsåret 1999/2000.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1999-12-15