Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1999/2000


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM613 Marknadsföring 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Företagsekonomi

NIVÅ/DJUP
A G

PROGRAM/TIDSPERIOD
/ Lp IV

SPRÅK:

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 990219 att gälla från höstterminen -99.

FÖRKUNSKAPSKRAV
IEO326 och IEF326 eller motsvarande.

MÅL
Kursens mål är att studenten efter avslutad kurs ska ha kunskap i grundläggande marknadsföring.

INNEHÅLL
I kursen ges de grundläggande kunskaperna i ämnet marknadsföring, främst utifrån konsumentvarumarknaden. Vidare ges en introduktion i industriell marknadsföring och tjänstemarknadsföring.


UNDERVISNING
Föreläsningar / lektioner, seminarier, gruppuppgifter och praktikfall.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter och praktikfall. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.

KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV
Marknadsföring, tentamen, obl. prov och uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

ÖVRIGT
Den student som inte personligen registrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan.

Gäller för läsåret 1999/2000.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1999-12-15