Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1999/2000


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM338 Fek CI:1, Marknadsföring av tjänster med inr. mot turism & 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Företagsekonomi

NIVÅ/DJUP
C K

PROGRAM/TIDSPERIOD
Fritid / Lp III

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Lennart Persson Univ lekt

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 990219 att gälla från höstterminen -99

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi B, fritidsvetenskap eller motsvarande.

MÅL
Målet är att ge fördjupade kunskaper i de speciella marknadsföringsproblem som man möter inom fritidsområdet.

INNEHÅLL
Kursen behandlar de speciella marknadsföringsproblem man möter inom fritidsområdet, dels med hänsyn till karaktären hos de företag som är verksamma inom området, del med hänsyn till marknadsföringsproblemens gränsöverskridande karaktär. Moment som ingår är bland annat marknadsföring av tjänster, marknadsföring av turism samt marknadsföring av kultur.

UNDERVISNING
Föreläsningar / lektioner och seminarier.

EXAMINATION
Ett aktivt deltagande krävs vid lektioner och seminarier. Examination sker genom skriftlig tentamen och genomförande av självständiga arbeten.
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV
Marknadsföring av tjänster, obl prov & uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

Gäller för läsåret 1999/2000.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1999-12-15