Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1999/2000


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM333 Fek A:4, marknadsföring 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Företagsekonomi

NIVÅ/DJUP
A G

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek / LP II, IV

SPRÅK:

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 990219 att gälla från höstterminen -99

FÖRKUNSKAPSKRAV
Grundläggande behörighet.

MÅL
Kursens mål är att studenten efter avslutad kurs ska ha kunskap i grundläggande marknadsföring.

INNEHÅLL
I kursen ges de grundläggande kunskaperna i ämnet marknadsföring, främst utifrån konsumentvarumarknaden samt en introduktion i industriell marknadsföring och marknadsföring av tjänster.

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, gruppuppgifter och praktikfall.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter, praktikfall. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV
Marknadsföring, tentamen, obl prov och uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

ÖVRIGT
Den student som inte personligen resgistrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan.

Gäller för läsåret 1999/2000.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1999-12-15