Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1999/2000


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM322 Konsumentbeteende 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
A G

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek / Lp I

SPRÅK: Engelska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 990219 att gälla från höstterminen -99

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagekonomi A eller motsvarande.

MÅL
Kursens mål är att
- ge studenterna en introduktion till olika teorier avseende konsumentbeteende
- ge kunskap om hur omgivningsfaktorer påverkar konsumentbeteende
- ge kunskap om individprocesser som påverkar konsumentbeteende
- ge kunskap om hur konsumentbeteende kan studeras ur olika perspektiv


INNEHÅLL
I kursen behandlas intern och extern påverkan på konsumentbeteende och hur kunskaper om konsumentbeteende påverkar utformningen av marknadsföringsstrategier. I kursen behandlas också olikheter i konsumentbeteende mellan olika kulturer.

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, gruppuppgifter och projektarbeten. Kursen ges på engelska.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter och projektarbete. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV
Obligatoriska prov och uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

ÖVRIGT
Den student som inte personligen resgistrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan.

Gäller för läsåret 1999/2000.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1999-12-15