Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1999/2000


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM320 Marknadsundersökningar 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
B G

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek / LP II

SPRÅK: Engelska/Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 990219 att gälla från höstterminen -99

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagekonomi B eller motsvarande.

MÅL
Kursens mål är att ge goda teoretiska kunskaper avseende marknadsundersökningar och samtidigt lära ut dess praktiska användning vid generering av underlag för beslutsfattande i näringslivet.

INNEHÅLL
Kursen fokuserar kvalitativa aspekter i marknadsundersökningar. I kursen ingår bl a följande delområden: -marknadsundersökningens miljö - problemidentifikation - undersöknings design - datainsamling - konstruktion av frågeformulär - intervjuteknik -databehandling - resultatrapportering

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, gruppuppgifter, praktikfall och projektarbeten.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter, praktikfall och projektarbete. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV
Obligatoriska prov och uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

ÖVRIGT
Den student som inte personligen resgistrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan.

Gäller för läsåret 1999/2000.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1999-12-15