Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1999/2000


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM317 Examensarbete DII, Marknadsföringsinriktning 10.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
D M

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek / Lp II

SPRÅK: Engelska/Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 990219 att gälla från höstterminen -99

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi C och D I marknadsföringsinriktning eller motsvarande.

MÅL
Studenten ska i examensarbetet lösa ett problem av ostrukturerad natur genom att tillämpa och fördjupa förvärvade kunskaper i företagsekonomi.

INNEHÅLL
Examensarbetet är ett självständigt arbete som utförs av en eller två studenter. Arbetet ska utföras med vetenskaplig metod och anknyta till för problemområdet relevant företagsekonomisk teori. Arbetet ska
redovisas i en skriftlig rapport.

UNDERVISNING
Seminarier och handledning.

EXAMINATION
Arbetet utförs enligt "Rutiner för utförande och handledning av examensarbete i företagsekonomi" (IES).

För att examensarbete ska godkännas erfordras att studenten utöver den egna skriftliga rapporten;
- försvarar det egna arbetet muntligt vid ett slutseminarium
- opponerar på ett annat examensarbete (skriftligt och muntligt)
- är medopponent på två examensarbeten (skriftligt och muntligt)
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV

Examensarbete, marknadsföring 10.0poäng

LITTERATUR


Gäller för läsåret 1999/2000.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1999-12-15