Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1999/2000


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM017 Vetenskaplig metod T 4.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
D M

PROGRAM/TIDSPERIOD
/ Lp II

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Lennart Persson Univ lekt

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 990219 att gälla från höstterminen -99

FÖRKUNSKAPSKRAV


MÅL
Studenten skall efter avslutad kurs
- kunna tillämpa vetenskaplig metod på företagsekonomiska problemställningar
- självständigt kunna kritiskt granska och bedöma vetenskapliga arbeten med
företagsekonomisk inriktning


INNEHÅLL
I föreläsningar kommer forsknings- och undersökningsansatser samt datainsamlingsmetoder att behandlas. I laborationer analyseras och diskuteras aktuella företagsekonomiska forskningsrapporter. Metodtillämpningar på företagsekonomiska problemställningar kommer att genomföras i form av självständiga arbeten.

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, gruppuppgifter, övningar/laborationer och projektarbeten.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter och projektarbete. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U, 3, 4, 5

MOMENT/PROV
Tentamen, obl prov och uppgifter 4.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

ÖVRIGT
Den student som inte personligen resgistrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan.

Gäller för läsåret 1999/2000.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1999-12-15