Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1999/2000


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM008 Marknadsföring 4.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell ekonomi

NIVÅ/DJUP
A G

PROGRAM/TIDSPERIOD
I1, M1,Ö1,Ö-brygg / LpIV
D4Ek,M4Ie / Lp I

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98

FÖRKUNSKAPSKRAV
Grundläggande behörighet

MÅL
Kursen skall ge grundläggande kunskaper i marknadsföring.

INNEHÅLL
Kursmoment Omfattning
Grundläggande marknadsföring 80%
Industriell marknadsföring 10%
Tjänstemarknadsföring 10%
I kursen ges de grundläggande kunskaperna i ämnet marknadsföring, främst utifrån
konsumentvarumarknaden. Vidare ges en introduktion i industriell marknadsföring och marknadsföring av tjänster.


UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, gruppuppgifter och praktikfall.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter och praktikfall. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U, 3, 4, 5

MOMENT/PROV
Tentamen, obl prov och uppgifter 4.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.


ÖVRIGT
Den student som inte personligen resgistrerat sig, eller kontaktat examinator eller ansvarig lärare, vid något av de två första kurstillfällena kommer att förlora sin plats till eventuell reserv på antagningslistan.

Gäller för läsåret 1999/2000.
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se

Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1999-12-15