Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1998/99


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM335 Fek B:4, strategisk marknadsplanering 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Företagsekonomi

NIVÅ/DJUP
B G

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek2 / Lp IV

SPRÅK:

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi A eller motsvarande.

MÅL
Kursens mål är att studenten efter avslutad kurs skall - ha kunskaper om den övergripande planeringen i ett företag på kort och lång sikt - ha inblick i olika typer av företagsledningsproblem i samband med strategisk marknadsplanering

INNEHÅLL
Momentet behandlar strategisk marknadsplanering utifrån olika infallsvinklar. Såväl enskilda delar av ett företags planering som hela företag och branscher analyseras utifrån ett strategiskt marknadsperspektiv.

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, gruppuppgifter och projektarbeten.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov samt redovisning av praktikfall. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV
Tentamen, obl prov och uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

Gäller för läsåret 1998/99.
Senaste versionen:http://www.luth.se/stuka

Ansvarig för sidan: Birgitta.Hakansson@dc.luth.se


Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1998-08-28