|
|
|
|
IEM502 Internationell företagsekonomi CI 10.0 poäng | |
ÄMNE (enl SCB) Industriell marknadsföring NIVÅ/DJUP B G PROGRAM/TIDSPERIOD Int ek3 / Lp III SPRÅK: Engelska EXAMINATOR Manucher Farhang Univ lekt FASTSTÄLLD Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98 FÖRKUNSKAPSKRAV Internationell företagsekonomi B eller motsvarande. MÅL Kursens mål är att ge studenterna fördjupade kunskaper inom - principer, begrepp och ledning av global marknadsföring - strategiutveckling och ledning i multinationella företag. INNEHÅLL Del I, Global marknadsföring, 5 poäng Behandlar internationell marknadsföring med ett helhetsperspektiv. Inledningsvis diskuteras förberedelser och export, därefter val av etableringsform och sedan de problem som internationella marknadsförare möter. I momentet undersöks marknadsföringen av varor och tjänster med fokus på det globala perspektivet. Områden som behandlas är globala marknadsundersökningar, globala produktstrategier, promotion-strategier, pris-strategier samt internationell logistik.
Del II, Internationell management och affärsstrategi, 5 poäng
| |
Int Business IV, obl prov och uppgifter | 5.0poäng |
Int Business III, obl prov och uppgifter | 5.0poäng |
LITTERATUR Meddelas senare. |
Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se
Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English |
LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399 |